Pala İmparatorluğunun Parıltısı Eski Bengal’de Budist Sanatına Bir Bakış

Pala İmparatorluğunun Parıltısı: Antik Bengal’de Budist Sanatı Pala İmparatorluğu, 8. yüzyıldan 12. yüzyıla kadar Şimal Hindistan ve Bangladeş’in büyük bir bölümünü yöneten bir Budist imparatorluğuydu. İmparatorluk, MS 7’de kral olan yöresel bir şef olan Gopala tarafınca kuruldu. Palalar, Budizm ve sanatın koruyucularıydı ve hükümdarlıkları esnasında Hindistan’da Budist kültürü gelişti. Pala İmparatorluğu iki büyük bölgeye ayrılmıştı: Şark Hindistan ve Bengal. Şark bölgesi Pala hanedanı tarafınca yönetilirken, Bengal bölgesi Sena hanedanı tarafınca yönetiliyordu. İki hanedan çoğunlukla birbirleriyle cenk halindeydi, sadece Budist manastırları ve tapınaklarının inşası da dahil olmak suretiyle bir takım projede iş donanması yaptılar. Pala İmparatorluğu, Budist öğrenimi ve kültürünün mühim bir merkeziydi. Palalar birçok Budist manastırı ve tapınağı inşa etti ve Budist bilginlerin ve sanatçıların çalışmalarını desteklediler. Pala İmparatorluğu ek olarak mühim bir tecim merkeziydi ve Çin, Tibet ve Asya’nın öteki bölgeleriyle yakın bağı vardı. Pala İmparatorluğu 12. yüzyılda gerilemeye başladı ve sonucunda 1206 senesinde Delhi Sultanlığı tarafınca devrildi. Pala […]

Pala İmparatorluğunun Parıltısı Eski Bengal’de Budist Sanatına Bir Bakış

Pala İmparatorluğunun Parıltısı: Antik Bengal'de Budist Sanatı

Pala İmparatorluğunun Parıltısı: Antik Bengal’de Budist Sanatı

Pala İmparatorluğu, 8. yüzyıldan 12. yüzyıla kadar Şimal Hindistan ve Bangladeş’in büyük bir bölümünü yöneten bir Budist imparatorluğuydu. İmparatorluk, MS 7’de kral olan yöresel bir şef olan Gopala tarafınca kuruldu. Palalar, Budizm ve sanatın koruyucularıydı ve hükümdarlıkları esnasında Hindistan’da Budist kültürü gelişti.

Pala İmparatorluğu iki büyük bölgeye ayrılmıştı: Şark Hindistan ve Bengal. Şark bölgesi Pala hanedanı tarafınca yönetilirken, Bengal bölgesi Sena hanedanı tarafınca yönetiliyordu. İki hanedan çoğunlukla birbirleriyle cenk halindeydi, sadece Budist manastırları ve tapınaklarının inşası da dahil olmak suretiyle bir takım projede iş donanması yaptılar.

Pala İmparatorluğu, Budist öğrenimi ve kültürünün mühim bir merkeziydi. Palalar birçok Budist manastırı ve tapınağı inşa etti ve Budist bilginlerin ve sanatçıların çalışmalarını desteklediler. Pala İmparatorluğu ek olarak mühim bir tecim merkeziydi ve Çin, Tibet ve Asya’nın öteki bölgeleriyle yakın bağı vardı.

Pala İmparatorluğu 12. yüzyılda gerilemeye başladı ve sonucunda 1206 senesinde Delhi Sultanlığı tarafınca devrildi. Pala İmparatorluğu’nun mirası, bugün bile insanlara esin vermeye idame eden varlıklı bir Budist sanat ve kültür geleneğidir.

Budizm Bengal
Buda’nın öğretilerine dayanan bir din ve felsefe Şark Hindistan’da bir bölge
Özellikler:
  • Dört Soylu Reel
  • Sekiz Kattan oluşan Yol
  • Üç Mücevher
Tarih:
  • Budizm, MÖ 5. yüzyılda Hindistan’da ortaya çıktı
  • Çin, Japonya ve Güneydoğu Asya da dahil olmak suretiyle Asya’nın öteki bölgelerine yayıldı
  • Artık dünyanın en büyük dinlerinden biri
Sanat:
  • Budist sanatı, fotoğraf, heykel ve mimari benzer biçimde muhtelif biçimlerde bulunur
  • Çoğu zaman Buda’nın ve öteki Budist figürlerin yaşamını tasvir eder
  • Budist sanatı, Budizm zamanı ve kültürü hakkındaki kıymetli bir data deposudur

II. Tarih

Pala İmparatorluğu, 8. yüzyıldan 12. yüzyıla kadar Şimal Hindistan ve Bangladeş’in büyük bir bölümünü yöneten bir Budist imparatorluğuydu. İmparatorluk, önceki yöneticiler Harşavardhanaları deviren yöresel bir şef olan Gopala tarafınca kuruldu. Gopala’nın oğlu Dharmapala, imparatorluğu en geniş sınırlarına kadar genişletti ve günümüz Bihar, Bengal, Orissa ve Nepal’in birtakım kısımlarını içeren bir alanı yönetti. Dharmapala’nın halefleri imparatorluğu birkaç çağ süresince yönetmeye devam ettiler, sadece Türk Gaznelilerin bir takım istilası sebebiyle 11. yüzyılda gerilemeye başladı. Son Pala imparatoru II. Mahipala, 1174’te Gazneliler tarafınca yenildi ve imparatorluk dağıldı.

Pala İmparatorluğunun Parıltısı: Antik Bengal'de Budist Sanatı

III. Hükümet

Pala İmparatorluğu, irsi bir monarşi tarafınca yönetilen merkezi bir devletti. İmparator, devletin en yüksek otoritesiydi ve kanun yapma, işgören belirleme ve askeri kampanyalar yürütme yetkisine sahipti. İmparator ek olarak Budist dininin başıydı ve Budist inancını korumak ve teşvik etmekten sorumluydu.

İmparatora, devlet meseleleri hikayesinde kendisine tavsiyelerde bulunan bir bakanlar kurulu destek oluyordu. Bakanlar imparator tarafınca atanıyordu ve imparatorun takdirine bağlı olarak görevden alınabiliyorlardı. Bakanlar kurulu, adaletin idaresi, vergilerin toplanması ve ordunun bakımı da dahil olmak suretiyle devletin günlük işlerini yönetmekten sorumluydu.

İlgili Gönderiler  Barok El Yazması Büyüsü Aydınlatılmış Sayfaların Büyüleyici Gücüne Yolculuk

Pala İmparatorluğu, imparator tarafınca atanan valiler tarafınca yönetilen eyaletlere bölünmüştü. Valiler vergi toplamak, kanun ve düzeni sağlamak ve eyaleti saldırılardan korumakla sorumluydu. Eyaletler ek olarak valiler tarafınca atanan bölge memurları tarafınca yönetilen yerlere ayrılmıştı. Bölge memurları vergi toplamak, kanun ve düzeni sağlamak ve bölgede adaleti sağlamakla sorumluydu.

Pala İmparatorluğu’nun iyi gelişmiş bir hukuk ve düzenlilik sistemi vardı. Hukuk, Budist yazıtlarına dayanıyordu ve bir mahkeme sistemi tarafınca yönetiliyordu. Mahkemelere imparator tarafınca atanan yargıçlar başkanlık ediyordu. Yargıçlar hukuku yorumlamaktan ve adaleti sağlamaktan sorumluydu.

Pala İmparatorluğu, imparatorluğu saldırılardan korumak ve topraklarını genişletmek için kullanılan kuvvetli bir orduya sahipti. Ordu piyade, süvari ve fillerden oluşuyordu. Piyadeler mızrak, kılıç, yay ve oklarla donatılmıştı. Süvariler mızrak, kılıç, yay ve oklarla donatılmıştı. Filler ulaşım ve cenk için kullanılıyordu.

Pala İmparatorluğu 400 yıldan fazla devam eden kuvvetli ve müreffeh bir devletti. İmparatorluk, Budist öğrenimi ve kültürünün mühim bir merkeziydi ve Budizm’in gelişimine mühim katkılarda bulunmuş oldu.

IV. Iktisat

Pala İmparatorluğu’nun ekonomisi ziraat, tecim ve üretime dayanıyordu.

Pala İmparatorluğu’nda ziraat birincil ekonomik faaliyetti. Yetiştirilen başlıca mamüller pirinç, buğday, arpa ve darıydı. Çiftçiler ek olarak sığır, keçi ve koyun benzer biçimde hayvancılık da yapıyorlardı.

Tecim, Pala İmparatorluğu ekonomisinin bir öteki mühim parçasıydı. Palalar, Çin, Hindistan ve Orta Şark dahil olmak suretiyle Asya’nın öteki bölgeleriyle tecim yapıyordu. İpek, baharatlar ve kıymetli metaller dahil olmak suretiyle muhtelif malların ticaretini yapıyorlardı.

Üretim, Pala İmparatorluğu’nun ekonomisinin mühim bir parçasıydı. Palalar tekstil, metal işçiliği ve çanak çömlek benzer biçimde muhtelif mamüller üretiyordu.

Pala İmparatorluğu’nun ekonomisi nispeten müreffeh bir durumdaydı. Palalar, tebaalarından vergi toplayabiliyor ve yollar ve köprüler benzer biçimde kamusal iş projelerine yatırım yapabiliyorlardı.

Sadece Pala İmparatorluğu’nun ekonomisi naturel afetler ve siyasal istikrarsızlık benzer biçimde dış etkenlere karşı da savunmasızdı. 12. yüzyılda Pala İmparatorluğu, Muhammed Guri’nin Türk-Moğol ordusu tarafınca işgal edildi. Palalar yenildi ve imparatorluk yıkıldı.

Pala İmparatorluğunun Parıltısı: Antik Bengal'de Budist Sanatı

V. Topluluk

Pala İmparatorluğu fazlaca etnikli ve fazlaca dinli bir toplumdu. Nüfusun çoğunluğu Hindu’ydu, sadece mühim bir Budist azınlık da vardı. Palalar öteki dinlere karşı hoşgörülüydü ve inançlarını özgürce yaşamalarına izin veriyordu. Topluluk, Brahminler en üstte ve Şudralar en altta olmak suretiyle kastlara ayrılmıştı. Palalar ek olarak ticareti ve alışverişi teşvik etti ve imparatorluk mühim bir ekonomik etkinlik merkezi halini aldı.

VI. Kültür

Pala İmparatorluğu, Bengal’de büyük bir kültürel büyüme dönemiydi. Palalar sanat ve bilimin koruyucularıydı ve saltanatları süresince edebiyat, müzik, dans ve fotoğraf alanında bir büyüme görüldü.

Palalar ek olarak bugün hala ayakta duran birçok olağanüstü mabet ve manastırın inşasından da sorumluydu. Bu binalar Pala sürecinin sanatla alakalı ve mimari başarılarının bir kanıtıdır.

İlgili Gönderiler  Cava Yolculukları Endonezya'nın Kültürel Kavşağı

Pala İmparatorluğu bununla birlikte büyük dini ve felsefi faaliyetlerin olduğu bir dönemdi. Palalar dindar Budistlerdi ve onların saltanatları esnasında Vajrayana Budizm okulu yükselişe geçti. Palalar ek olarak Hinduizm ve Jainizm benzer biçimde öteki dinlerin incelenmesini de desteklediler.

Pala İmparatorluğu büyük bir kültürel çeşitlilik ve yaratıcılık dönemiydi. Palalar yeni fikirlere ve etkilere aleni, canlı ve kozmopolit bir camia yarattılar. Bu kültürel büyüme süreci, Bengal’in gelecekteki gelişimi için temel oluşturdu.

Pala İmparatorluğunun Parıltısı: Antik Bengal'de Budist Sanatı

VII. Din

Pala İmparatorluğu bir Budist devletiydi ve Budizm devlet diniydi. Palalar Budizm’in hamisiydi ve birçok Budist manastırı ve tapınağı inşa ettiler. Ek olarak heykeller ve resimler benzer biçimde Budist sanat eserleri de sipariş ettiler.

Pala İmparatorluğu’ndaki en mühim Budist manastırı, Bihar’da bulunan Nalanda Manastırı’ydı. Nalanda bir eğitim merkeziydi ve Asya’nın her yerinden bilginleri kendine çekiyordu. Manastır 1197’de Moğollar tarafınca yıkıldı, sadece tekrar inşa edildi ve şu anda UNESCO Dünya Mirası Alanı.

Pala İmparatorluğu ek olarak Dharmakirti, Shantideva ve Atisha benzer biçimde bir takım mühim Budist bilgini de yetiştirdi. Bu bilginler Budist felsefesine ve pratiğine mühim katkılarda bulunmuş oldu.

Budizm, Pala İmparatorluğu’nda 12. yüzyıldan sonrasında geriledi, sadece azca sayıda insan tarafınca uygulanmaya devam etti. Pala İmparatorluğu, Budist sanatının ve öğreniminin mühim bir merkeziydi ve mirası günümüze kadar devam ediyor.

Pala İmparatorluğunun Parıltısı: Antik Bengal'de Budist Sanatı

Reddetmek

Pala İmparatorluğu 12. yüzyılda muhtelif etkenler sebebiyle gerilemeye başladı.

  • İmparatorluk, bir takım iç cenk da dahil olmak suretiyle iç çatışmalar sebebiyle zayıflamıştı.
  • İmparatorluk, Muhammed Guri’nin Türk-Moğol ordularının işgali de dahil olmak suretiyle dış tehditler tarafınca da zayıflatılıyordu.
  • İmparatorluk nihayet 1205 senesinde başkent Paharpur’un Ghori orduları tarafınca yağmalanmasıyla çöktü.

Pala İmparatorluğu’nun çöküşü Hindistan’daki Budizm tarihini mühim seviyede etkiledi.

  • Pala İmparatorluğu, Budist eğitim ve kültürünün mühim bir merkeziydi ve imparatorluğun gerilemesi Hindistan’da Budizm’in gerilemesine yol açtı.
  • Guri ordularının işgali esnasında birçok Budist manastırı ve tapınağı yıkıldı ve birçok Budist rahip öldürüldü ya da kaçmak mecburiyetinde bırakıldı.
  • Pala İmparatorluğu’nun çöküşü Hindistan’da Hinduizmin yükselişine de yol açtı; şu sebeple Palalardan sonrasında gelen Hindu krallar, Budizm’den fazlaca Hinduizm’i destekliyorlardı.

Pala İmparatorluğu’nun çöküşü Hindistan’daki Budizm tarihinde mühim bir dönüm noktasıydı.

Bu, Hindistan’da Budizm’in altın çağının sonunu getirdi ve Budizm’in Hindistan’da büyük bir din olarak gerilemesine yol açtı.

Sadece Pala İmparatorluğu’nun mirası yaşamaya devam ediyor; şu sebeple Palalar, Budist edebiyatı ve sanatının büyük bir bölümünü korumak ve aktarmaktan sorumluydu.

Miras

Pala İmparatorluğu, Hindistan’ın zamanı ve kültürü üstünde kalıcı bir mirasa sahipti. Palalar, Nalanda Mahavihara ve Somapura Mahavihara dahil olmak suretiyle birçok mühim Budist manastırı ve tapınağının inşasından sorumluydu. Bu manastırlar öğrenme ve data merkezleriydi ve Budizm’in Hindistan’ın her yerine ve ötesine yayılmasına destek oldular.
Palas ek olarak sanatlara da yardımcı verdi ve saltanatları esnasında Budist sanatı ve edebiyatı gelişti. Palas ek olarak Bengal dili ve kültürünün gelişiminde mühim bir rol oynadı.
Pala İmparatorluğu 12. yüzyılda sonlanmış oldu, sadece mirası günümüze kadar devam ediyor. Palalar, Hindistan tarihinin en mühim hanedanlarından biri olarak hatırlanıyor ve Hindistan kültürüne katkıları bugün bile hala açıkça görülüyor.

İlgili Gönderiler  Helenistik Seramiklerin Canlı Renkleri ve Teknikleri

S: Pala İmparatorluğu nelerdir?

A: Pala İmparatorluğu, 8. yüzyıldan 12. yüzyıla kadar Şimal Hindistan ve Bangladeş’in birtakım bölgelerini yöneten bir Budist imparatorluğuydu.

S: Pala İmparatorluğu sanatının önemi nelerdir?

A: Pala İmparatorluğu sanatı, güzelliği, teknik becerisi ve Budist dini fikirlerinin ifadesi açısından önemlidir.

S: Pala Empire sanatını nerede görebilirim?

A: Pala İmparatorluğu sanatı Hindistan, Bangladeş ve dünyanın öteki bölgelerindeki müzelerde ve tapınaklarda görülebilir.

Mirac Kaya, dijital dünyada bilgi paylaşımını tutkuyla sürdüren bir blog yazarıdır. Teknoloji ve yaşam tarzı konularındaki derin ilgisi, ona Wlyte.com’u kurma ilhamını vermiştir; burada, güncel ve güvenilir içeriklerle okuyucularına değer katmayı amaçlamaktadır. Kendi deneyimlerini ve uzmanlık alanlarını paylaşarak, her gün yeni bir bilgi keşfi sunmayı hedefleyen Kaya, blogunu sürekli olarak güncelleyerek okuyucularının beklentilerini karşılamaktadır.

  • Toplam 160 Yazı
  • Toplam 0 Yorum
Benzer Yazılar

Frans Hals’ın Yüzleri Hollanda Altın Çağı’ndan İfadeli Portreler Turu

Sanatın Tarihi 3 hafta önce

İçindekiler1. Frans Hals’ın Yüzlerine3. Frans Hals’ın Yüzlerinin Tesiri4. Frans Hals’ın Yüzlerinin Meşhur Eserleri5. Frans Hals’ın Yüzlerini Nerede Görebilirsiniz?6. Frans Hals’ın Yüzleri Iyi mi Satın Alınır7. Frans Hals’ın Yüzlerinin KorunmasıFrans Hals’ın Yüzleri Etrafındaki Münakaşa9. Frans Hals’ın Yüzlerinin Mirası 1. Frans Hals’ın Yüzlerine2. Frans Hals’ın Yüzlerinin Özellikleri3. Frans Hals’ın Yüzlerinin Tesiri4. Frans Hals’ın Yüzlerinin Meşhur Eserleri5. Frans Hals’ın Yüzlerini Nerede Görebilirsiniz?6. Frans Hals’ın Yüzleri Iyi mi Satın Alınır7. Frans Hals’ın Yüzlerinin Korunması8. Frans Hals’ın Yüzlerini Çevreleyen Münakaşa9. Frans Hals’ın Yüzlerinin Mirası10. Sorular ve Cevaplar Antet Özellikler Hollanda Altın Çağı sanatı Hollanda tarihinde sanatın geliştiği bir devre Gerçekçiliği, detaycılığı, fer ve renk kullanımıyla öne çıkıyor Frans Hals Hollandalı bir Altın Yüzyıl ressamı Etkisinde bırakan portreleriyle tanınır Emek harcamaları, yürekli fırça darbeleri ve fer ve gölge kullanımıyla karakterize edilir. Portrecilik Bir kişiyi yahut bir öbek insanı tasvir eden bir fotoğraf türü Bir bireyin benzerliğini, kişiliğini yahut statüsünü yakalamak için kullanılabilir Tarih süresince popüler bir […]

Kentsel Gerçeklikler Gerçekçiliğin Sert ve Muhteşem Şehir Manzaraları

İçindekilerII. Şehir manzarası nelerdir?kent manzaralarıDeğişik kent manzaralarıBir kent manzarasının unsurlarıŞehir manzaralarının önemiII. Şehir manzarası nelerdir?III. Şehir manzaralarıIV. Değişik kent manzaraları türleriV. Bir kent manzarasının unsurlarıVI. Şehir manzaralarının önemiVII. Meşhur kent manzaralarıŞehir manzaraları iyi mi fotoğraflanırŞehir manzaraları boyama ipuçları Şehir manzaraları, kentsel alanları tasvir eden resimler, fotoğraflar yahut öteki sanat eserleridir. Realist yahut soyut olabilirler ve mimarisinden insanlarına kadar bir şehrin herhangi bir yönüne odaklanabilirler. II. Şehir manzarası nelerdir? Şehir manzarası, kentsel bir alanı tasvir eden bir sanat eseridir. Şehir manzaraları realist yahut soyut olabilir ve mimarisinden insanlarına kadar bir şehrin herhangi bir yönüne odaklanabilirler. kent manzaraları Şehir manzaraları yüzyıllardır sanatçılar için popüler bir mevzu olmuştur. En eski kent manzaralarından bazıları, sanatçıların yaşadıkları şehirleri daha realist bir halde tasvir etmeye başladığı Rönesans döneminde yaratılmıştır. 19. yüzyılda, Claude Monet ve Gustave Caillebotte benzer biçimde sanatçılar hızla değişen kentsel manzarayı yakaladıkları için kent manzaraları daha da popüler hale geldi. Değişik kent manzaraları Birçok […]

Taş Heykeltıraşlığı Tarih Öncesi Heykelciliğin Evrimi En Eski Figürinlerden Antik Mısır’ın Anıtsal Eserlerine

İçindekilerII. HeykelIII. Değişik Heykel TürleriIV. Heykelde Kullanılan MalzemelerV. Heykelde Kullanılan TekniklerVI. Çağdaş Dünyada HeykelVII. Meşhur HeykeltıraşlarSanat Olarak HeykelIX. Heykelin Önemi “Taş Heykeltıraşlığı: Tarih Öncesi Heykeltıraşlığın Evrimi”ni arayan kişiler taş heykelciliğinin zamanı ile alakalı informasyon arıyorlar. Taş heykelciliği için kullanılan değişik teknikler, kullanılan değişik taş türleri ve zamanla yaratılan değişik taş heykel stilleri ile alakalı informasyon edinmekle ilgileniyor olabilirler. Ek olarak değişik kültürlerde ve dinlerde taş heykelciliğinin görevi ile alakalı informasyon edinmekle ilgileniyor olabilirler. Taş heykel, taş oymacılığının kanıtlarının Neolitik döneme kadar uzandığı en eski sanat biçimlerinden biridir. İlk taş heykeller çoğu zaman çekiç ve keski ile taşı yontmak şeklinde bayağı araçlar ve teknikler kullanılarak yaratılırdı. Zaman içinde heykeltıraşlar yaylı matkapla taş oymak ya da taş testeresi kullanmak şeklinde daha karmaşa teknikler geliştirdiler. En eski taş heykeller çoğu zaman figürinler ve muskalar şeklinde minik, taşınabilir nesnelerdi. Sadece taş oyma teknikleri daha da geliştikçe heykeltıraşlar heykeller ve kabartmalar şeklinde daha büyük ve […]

0 Yorum

Yorum Yaz

Rastgele